Nota de prensa

Noves entitats de Villena reben el distintiu Sicted de compromís de qualitat turística

13/06/2018

La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha lliurat els distintius Compromís Qualitat Turística SICTED a quatre noves empreses i serveis públics de la ciutat de Villena, la qual cosa suma un total de 25 empreses que participen en el projecte del Sistema de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED).

L'acte de lliurament dels segells ha tingut lloc aquest matí al teatre Chapí de la localitat i ha comptat amb la presència de la directora general de Turisme, Raquel Huete, i de l'alcalde de Villena, Francisco Javier Esquembre.

Durant la seua intervenció, Huete ha destacat que "aquest distintiu és un primer pas per a treballar amb estàndards de qualitat de referència, però sobretot és una plataforma perquè tots els agents del municipi treballen conjuntament per un mateix objectiu, per tal de generar sinergies i més valor afegit".

Així mateix, ha recordat que "ens hem convertit en la segona comunitat autònoma, després d'Andalusia, amb més destinacions SICTED, la qual cosa avala la gran acollida que està tenint aquesta iniciativa en les nostres destinacions".

La directora general ha ressaltat que "hem d'apostar per la qualitat no com un factor més, sinó com a base de l'experiència turística", i ha afegit que "seguirem donant suport a aquest model a través del conveni de col·laboració que tenim amb el Consell de Cambres de Comerç".

Finalment, ha destacat que "l'èxit de la implantació del SICTED a la Comunitat Valenciana és fruit de l'esforç conjunt de tots els que hi participem, però sobretot de les empreses i serveis turístics, els amfitrions que atenen el turista i que li ofereixen l'hospitalitat que ens caracteritza".

Projecte SICTED

El Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) és una metodologia dirigida a la millora contínua en la prestació de serveis turístics que impulsen conjuntament la Secretaria d'Estat de Turisme i les comunitats autònomes mitjançant la signatura de convenis de col·laboració perquè aquestes últimes la implanten en el seu territori.

El SICTED té com a objectius principals l'obtenció d'un nivell homogeni de qualitat en tots els serveis en els quals interactua un turista en una destinació i fomentar, entre tots els agents implicats, la millora contínua d'aquest a través de la mesa de qualitat.