Nota de prensa

Turisme Comunitat Valenciana i l'ICTE signen un conveni per a promocionar la Marca Q de Qualitat a la Comunitat Valenciana

11/07/2018
Turisme Comunitat Valenciana i l"ICTE signen un conveni per a promocionar la Marca Q de Qualitat a la Comunitat Valenciana

El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha firmat un conveni amb el president de l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola, Miguel Mirones, per al foment de la qualitat en el sector turístic valencià.

Mitjançant aquest conveni, Turisme Comunitat Valenciana col·labora amb l'ICTE amb un finançament de 50.000 euros per a diferents actuacions durant 2018, entre les quals destaca la promoció de la Marca Q amb una campanya que tindrà per títol "MarQate unas vacaciones".

El conveni preveu també la realització d'un diagnòstic del nivell de qualitat de l'oferta museística de la Comunitat València respecte a la norma UNE 302002 de museus i col·leccions museístiques, que ha sigut promoguda pel mateix ICTE al nostre país.

En aquest projecte s'han seleccionat 26 museus al llarg de les tres províncies, sobre els quals s'ha fet un estudi que consta de dues parts. La primera ja s'ha dut a terme i la segona tindrà lloc al setembre.

El responsable de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha apostat per "treballar donant a conéixer la qualitat de l'oferta cultural com a element de competitivitat turística".

Colomer ha insistit en el fet que "no hem de competir en preus, hem de competir en qualitat, apostant per aquells recursos i atributs que ens fan únics i que aporten valor a l'experiència que oferim al visitant".

Per la seua banda, el president de l'ICTE, Miguel Mirones, ha assenyalat que "identificar recursos demandats pels clients o capaços de generar demanda, donar-los forma de producte turístic, normalitzar l'activitat i finalment certificar el servei és l'aplicació perfecta de les millors teories de desenvolupament turístic".

A més, ha afegit que "això és el que des de l'ICTE hem desenvolupat amb la norma de museus pionera a escala mundial i amb la Comunitat Valenciana com a primera administració que, conscient del que pot significar, signa amb un conveni amb l'ICTE que recull un diagnòstic de la planta museística de la Comunitat que permeta completar el cercle virtuós de la qualitat en aquest concepte turístic cada vegada més demandat que és el turisme cultural i, específicament, el de museus".

En les pròximes setmanes s'iniciarà la campanya de promoció de la Marca Q, el lema de la qual serà "MarQate unas vacaciones", que s'estendrà fins al pròxim mes d'octubre, principalment entre mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana.

L'ICTE és una institució espanyola, privada, independent i sense ànim de lucre creada per les associacions empresarials del sector turístic, a fi de promoure, estendre i donar suport a la difusió de sistemes de qualitat específics en l'àmbit turístic.

Arxius relacionats