Logo Generalitat


La Generalitat impulsa la promoció dels productes autòctons i de la gastronomia amb iniciatives com el 'Pescaturisme'

  • El director general de Turisme i el director general d'Agricultura, clausuren la Jornada Professional Pescaturisme
  • El producte busca diversificar l'oferta turística, els valors identitaris de la cultura mediterrània i el turisme sostenible

(05/12/2018) La Generalitat impulsa, a través de Turisme Comunitat Valenciana, la promoció dels productes autòctons i de la gastronomia amb iniciatives com "Pescaturisme".

Així s'ha posat de manifest durant la sessió de treball de la Jornada Professional CreaTurisme dedicada al producte turístic "Pescaturisme" que s'ha celebrat al CdT de València i que han clausurat el director general de Turisme, Josep Gisbert, i el director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Roger Llanes.

Aquesta jornada s'ha celebrat amb l'objectiu d'avançar en el desenvolupament del "Pescaturisme" a la Comunitat Valenciana per a enriquir l'oferta turística en destinacions litorals, diversificar l'activitat del sector pesquer tradicional i impulsar experiències innovadores i sostenibles dins de l'estratègia "CreaTurisme" de Turisme Comunitat Valenciana.

El director general de Turisme, Josep Gisbert, ha ressaltat el treball que desenvolupa la Generalitat a través del "Pescaturisme" "per a donar a conéixer els productes autòctons i la gastronomia de la Comunitat".


Gisbert ha explicat que "dins de la política de diversificació i generació de producte associat al Mediterrani, la pesca és d'una riquesa enorme que volem que forme part del turisme en què creiem, que siga un turisme que desestacionalitze i que pose en valor el que som".

A més, ha recalcat que "el «Pescaturisme» ajuda a valorar el producte local, el territori i tota la cadena de la gastronomia, des del paisatge i els oficis fins a l'alta cuina. A més contribueix a la desestacionalització".

Així mateix, ha destacat que "es tracta d'un producte que sintonitza amb la nova demanda turística, que vol viure experiències autèntiques i reals" i ha afegit que a més "és una opció que considerem beneficiosa per a l'ocupació vinculada al sector pesquer, que a més posa en valor el treball del pescador, l'esperit de sacrifici i supervivència dels homes de la mar".

Per la seua banda, el director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Roger Llanes, ha assenyalat que "ens hem involucrat en aquest tipus d'experiències turístiques i hem impulsat el turisme rural vinculat a l'agricultor o al ramader i tot això arriba ara a la pesca".

Així mateix, Roger Llanes ha explicat que "la nostra Llei de 2017 va introduir l'impuls del «Pescaturisme» per a diversificar rendes i millorar l'economia dels pescadors, però també des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental".

Cal ressaltar que Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, la Fundació Valenciaport, la Universitat Politècnica, les confraries de pescadors i altres entitats locals, ha posat en marxa una nova línia de treball per a impulsar el "Pescaturisme", un producte amb un potencial important a la Comunitat Valenciana.

Producte "Pescaturisme" a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana ha posat en marxa una sèrie d'accions per al desenvolupament i impuls del producte "Pescaturisme" amb l'objectiu de diversificar l'oferta turística de la Comunitat, els valors identitaris de la cultura mediterrània i el desenvolupament turístic sostenible.

Es tracta d'un projecte iniciat per Turisme Comunitat Valenciana dins de l'estratègia "CreaTurisme" per a la creació de nous productes que posen en valor la diversitat del territori i de l'oferta, amb l'objectiu de diversificar i desestacionalitzar la demanda.

Cal assenyalar que després de diverses accions pilot s'ha tancat un acord de col·laboració amb la Fundació Valenciaport, sòcia regional del projecte europeu "Tourismed" (cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional a través del Programa interregional), per a l'exercici d'activitats de suport al turisme pesquer a la Comunitat Valenciana: promoció del projecte, suport a les empreses a través de "CreaTurisme" i difusió de resultats.

El Consell va aprovar un decret que assenta les bases per al desenvolupament del "Pescaturisme" a la Comunitat Valenciana, ja que persegueix la difusió del patrimoni, la promoció dels productes del mar, fins i tot amb degustacions, dona a conéixer les arts i les tècniques de pesca i desenvolupa una sèrie d'activitats que poden realitzar entitats públiques, confraries i empreses privades.

En aquest sentit, se suma que l'estratègia "CreaTurisme" desenvolupa tota una sèrie d'accions per a accelerar productes turístics que amplien el catàleg de l'oferta creativa, experiencial, diversa, sostenible i desestacionalitzadora, i fomentar nous productes turístics d'interés, com el turisme mariner o pesquer.

De fet, des de 2017 s'ha treballat en la identificació d'agents i projectes vinculats a aquesta nova modalitat turística, i en la realització de fòrums professionals, sessions de treball en xarxa, accions formatives, jornades i activitats promocionals. Tot s'ha dut a terme en col·laboració amb altres administracions, com la Conselleria d'Agricultura, la Fundació Valenciaport, la Universitat Politècnica, les confraries de pescadors i altres entitats locals interessades.

En aquests moments, i mitjançant el projecte "Tourismed", es pretén impulsar el "Pescaturisme" en diverses regions europees costaneres del mediterrani. L'objectiu és avançar en un model de negoci vàlid i viable mitjançant experiències pilot a territoris com Itàlia, Xipre, Grècia, Albània, França i Espanya.

Després de les actuacions inicials de difusió i formació es posaran en marxa quatre projectes pilot a la Comunitat Valenciana, concretament als ports de Vinaròs/Peníscola, Castelló, València i Xàbia.


Pàgina web: http://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat