Logo Generalitat


Turisme i la Cambra de Comerç s'uneixen en un intercanvi d'experiències per a promoure la competitivitat turística i l'emprenedoria

  • El secretari autonòmic de Turisme ha clausurat la Jornada sobre Innovació i Competitivitat Turística a la Cambra de Comerç d'Alacant
  • Colomer també ha participat en el Fòrum Empresarial, que se celebra amb motiu del V Trobada amb Països del Mediterrani, amb el Marroc com a protagonista

(20/05/2019) - El secretari autonòmic de Turisme ha clausurat la Jornada sobre Innovació i Competitivitat Turística a la Cambra de Comerç d'Alacant
- Colomer també ha participat en el Fòrum Empresarial, que se celebra amb motiu del V Trobada amb Països del Mediterrani, amb el Marroc com a protagonista



El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, juntament amb el president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Juan Riera, ha clausurat la Jornada d'Innovació i Competitivitat Turística que s'ha celebrat a Cambra Alacant.

Turisme CV ha posat en marxa els itineraris d'emprenedoria i competitivitat 'Accetur' 2019 amb tres jornades empresarials d'innovació i competitivitat turística a València, Castelló i Alacant.

Durant la jornada, s'ha presentat la tercera edició del Programa de Competitivitat Turística per a empresariat autònom i pimes que impulsa Turisme en col·laboració amb el Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Aquestes jornades pretenen ser un fòrum d'informació i reflexió sobre com millorar el funcionament i la rendibilitat de les petites i mitjanes empreses turístiques.

Així mateix, s'ha presentat la tercera edició del Programa de Competitivitat Turística i la seua convocatòria d'ajudes per a l'elaboració de 'Diagnòstics i plans de competitivitat i innovació'.

A més, es faran taules redones i panells d'experiències en què participarà l'empresariat per a aportar al debat la seua visió dels punts crítics i els reptes de futur per a les pimes turístiques.

Colomer ha ressaltat que des de Turisme, i en col·laboració amb les cambres de comerç, "impulsem el treball per la competitivitat, fomentem el talent i l'emprenedoria i els negocis que volen treballar el seu futur en clau turística".

El secretari autonòmic ha assenyalat que "el turisme és sempre part de la resposta i compartir ferramentes, ajudes, o recursos ens fa més forts i potents en un sector que canvia i evoluciona cada dia".

Durant la jornada celebrada a Alacant han participat en el panell d'experiències 'La Vendeta', Posada Rural d'Aigües; 'Mos Delicat' d'Alcoi i 'Three Monkeys Brand' d'Alacant.

Adhesió a 'l'Exquisit Mediterrani'

A més, la Cambra de Comerç d'Alacant s'ha adherit a la Xarxa GastroTurística de la Comunitat Valenciana i la marca 'l'Exquisit Mediterrani'.

Així, la Cambra de Comerç d'Alacant i Turisme CV es coordinaran en el desenvolupament d'aquesta xarxa en els àmbits d'activitat que li són propis i, en concret, en el foment de la competitivitat de les empreses gastronòmiques a través del Programa de Competitivitat Turística, l'emprenedoria i la formació turística a professionals del sector gastronòmic a través del Curs de Sommelier Professional, el suport a fires de gastronomia, l'impuls de la dieta mediterrània a través de l'Agència de la Salut i Dieta Mediterrània, o les missions internacionals de promoció del producte gastronòmic de la Comunitat Valenciana.

VI Trobada amb Països del Mediterrani: el Marroc

Francesc Colomer també ha participat en l'obertura del Fòrum Empresarial que se celebra a Casa Mediterrani amb motiu del V Trobada amb Països del Mediterrani, amb el Marroc com a protagonista.

El fòrum empresarial ha estat inaugurat pel secretari d'Estat i Afers Exteriors, Fernando Valenzuela, i també ha participat l'ambaixador d'Espanya al Marroc, Ricardo Díez-Hochleitner, i l'ambaixadora del Marroc a Espanya, Karima Benyaich.

Colomer ha assenyalat que "per a nosaltres és un plaer treballar amb Casa Mediterrani per a divulgar els valors del Mediterrani" i ha explicat que la col·laboració amb Casa Mediterrani "ens ha permés treballar el turisme a través de la formació i la creació de capital humà amb altres països del Mediterrani".

El responsable de Turisme ha explicat que "el Marroc tot i que encara registra xifres molt baixes respecte al turisme, és un potencial interessant, per això hem de fer un esforç per a ajustar la nostra estratègia de producte al 'target' de l'emissor marroquí".


Pàgina web: http://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat