Logo Generalitat


Turisme col·labora en la campanya 'Tapes Made in CV' que premia el talent i la creativitat gastronòmica dels cuiners de la Comunitat

  • Aquesta campanya està emmarcada dins del conveni de col·laboració de Turisme CV amb Conhostur
  • Colomer subratlla que 'la tapa és un exemple brillant del talent, en què se sintetitza la creativitat dels nostres cuiners i del sector hostaler'

(23/05/2019) - Aquesta campanya està emmarcada dins del conveni de col·laboració de Turisme CV amb Conhostur
- Colomer subratlla que "la tapa és un exemple brillant del talent, en què se sintetitza la creativitat dels nostres cuiners i del sector hostaler"



El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha participat, juntament amb el president de la Federació Empresarial d'Hostaleria de València, Manuel Espinar, en la presentació de la II Ruta de Tapes Made in CV de la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Turisme (Conhostur).

Aquesta campanya, emmarcada dins del conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i Conhostur, té com a objectiu la promoció i el desenvolupament del producte gastronòmic a la Comunitat.

La II Ruta de Tapes Made in CV tindrà lloc a 32 locals de València i a 32 més d'Alacant fins al 9 de juny i, una vegada més, pretén promoure la cultura de la tapa valenciana a través de propostes gurmet elaborades amb productes de la terra.

Francesc Colomer ha destacat que "la gastronomia és un element fonamental per a rearmar un territori i és un atribut fonamental que hem de posar en valor", per la qual cosa ha subratllat l'aposta de Turisme per a impulsar la Xarxa Gastroturística i la marca 'L'Exquisit Mediterrani' com a "punt d'inflexió en l'estratègia per a potenciar la gastronomia com un eix essencial del que és nostre".

"El concurs de tapes és una peça del relat fonamental de la nostra col·laboració amb Conhostur, que és un aliat molt potent per a desplegar governança al nostre territori", ha assenyalat.

A més, ha ressaltat que "la tapa és un exemple brillant del talent, perquè en una tapa es resumeix la creativitat dels nostres cuiners i del sector hostaler", i ha afegit que "més enllà del producte té a veure amb una manera d'entendre el turisme".

Un dels objectius d'aquesta ruta és dinamitzar l'oferta gastronòmica als bars i als restaurants de València i d'Alacant, i posar en valor els productes autòctons i de temporada. De fet, l'origen del projecte va ser el 'Receptari Made in CV' que els mateixos impulsors van presentar a principis de l'any passat, amb quinze receptes de cuiners reconeguts basades en alguns dels millors productes de la Comunitat.

Restaurants participants en la II Ruta de Tapes Made in CV

La ciutat de València tindrà restaurants que participen a zones tan diverses com el centre, Russafa, l'Albereda, Aragó, Algirós, el Cabanyal, la Malva-rosa, La Marítima, Joan Llorenç, Pla del Real, Saïdia, la Ciutat de les Arts i les Ciències, Campanar i les Corts Valencianes, a més de la localitat de la Pobla de Farnals.

Per la seua banda, a Alacant els locals es repartiran entre la capital, Benidorm, Ciudad Quesada, Elx, Elda, Arenals del Sol, Monòver, Sant Vicent del Raspeig, Torrellano o Torre del Pla, Torrevieja i Villena. A tots hi haurà un preu unitari de 4 euros que inclourà la degustació d'una tapa i una cervesa.

Igual que en l'edició passada, hi haurà un concurs entre els cuiners i cuineres participants per a triar la tapa més original, la final del qual tindrà lloc el 3 de juny al CdT de València amb quatre locals seleccionats prèviament per un jurat a les dues ciutats. El guanyador del concurs participarà en l'acció de promoció internacional que es durà a terme amb motiu del Dia Mundial de la Tapa.

Totes les propostes, elaborades especialment per a aquestes jornades, poden consultar-se en la web ací.


Pàgina web: https://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat