Nota de prensa

Turisme desenvolupa un microlloc web per a comercialitzar 36 activitats i 9 escapades vinculades a la Ruta de les Oliveres Mil·lenàries

08/02/2019

Turisme Comunitat Valenciana ha posat en marxa un nou microlloc web des del qual poder comercialitzar les experiències i els paquets turístics entorn de la Ruta de les Oliveres Mil·lenàries. De fet, es pot visualitzar en tres idiomes i conté informació sobre què es pot veure i fer en el 'Territori Sénia', tant els recursos per a visitar com les activitats i escapades creades per empreses locals.

Un altre apartat recull en un blog tots aquells articles, notícies i mencions relacionats amb les oliveres mil·lenàries, a més d'oferir una àmplia galeria d'imatges i vídeos promocionals.

Cal recordar que Turisme Comunitat Valenciana participa des de 2017 en un projecte per a impulsar el producte turístic entorn de les oliveres mil·lenàries que s'ubiquen en el denominat 'Territori Sénia', en la confluència de les províncies de Castelló, Tarragona i Terol. Per aquest motiu, es va firmar un conveni de col·laboració amb la Generalitat de Catalunya i amb l'impuls de la Mancomunitat de la Taula del Sénia per a la creació i comercialització de producte turístic i experiències.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que "aquesta ruta és un gran exemple de la transformació de recursos en productes que ens posicionen en mercats com l'asiàtic, que ja ha mostrat interés per la riquesa d'aquesta zona i de l'oli que s'obté d'aquestes oliveres". Aquest territori té 4.800 oliveres censades de més de 3,50 metres de perímetre de tronc a 1,30 metres del sòl repartides per 22 municipis del sud de Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana i est d'Aragó, i es converteix en la zona amb la concentració més gran d'oliveres mil·lenàries del món.

Actualment, i després d'un treball intens juntament amb el sector públic i privat, el 'Territori Sénia' disposa d'un dossier de 36 activitats turístiques i 9 escapades que s'ofereixen al mercat. De totes les propostes identificades, el 31 % tenen l'oleoturisme com a principal motivació, seguida per la gastronomia (26 %) i el patrimoni natural (22 %).

A més, aquest treball s'ha anat reforçant amb la creació d'un banc d'imatges i continguts, la realització de viatges de familiarització per a la promoció del producte i la difusió en xarxes socials, així com l'elaboració de material promocional. Respecte als viatges de familiarització, i tal com ha remarcat Colomer, "el passat mes de desembre se'n va fer un en el qual van participar 18 agències de viatges majoristes xineses i la visita a les oliveres mil·lenàries va tindre gran acceptació".

De fet, cal destacar que "com a resultat d'aquesta acció, una de les agències va incloure la setmana següent el recorregut per les oliveres mil·lenàries en l'itinerari d'un dels seus grups de turistes, certament atrets per la conservació del paisatge i la posada en valor del territori i el producte oleoturístic".

D'altra banda, l'empresa britànica especialitzada en senderisme Ramblers també inclou aquesta ruta en els seus paquets de comercialització. Al mateix temps, s'han dut a terme sengles viatges de familiarització i premsa dirigits al mercat francés i belga. Aquestes accions es reforçaran al llarg de 2019 dins del Pla operatiu de màrqueting que té previst dur a terme Turisme Comunitat Valenciana.