Nota de prensa

Colomer: 'El 'World Paella Day' és un encert d'estratègia de reposicionament i d'internacionalització de València'

10/09/2019
Colomer: "El "World Paella Day" és un encert d"estratègia de reposicionament i d"internacionalització de València"

- Francesc Colomer ha presentat la programació junt amb el regidor de Turisme de l'Ajuntament de València, Emiliano García i el diputat de Turisme, Jordi Mayor
- Turisme CV, a través de la Xarxa GastroTurística CV i la marca L'Exquisit Mediterrani, promou el posicionament internacional de la gastronomia participant en el programa del 'World Paella Day' 2019



El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat la programació prevista per al pròxim 20 de setembre amb motiu del Dia Mundial de la Paella junt amb el regidor de Turisme de l'Ajuntament de València, Emiliano García, i el diputat de Turisme, Jordi Mayor.

Colomer ha recordat que el 'World Paella Day' és un encert perquè, des del minut u, ha sigut una obra col·lectiva per a sumar-se a un projecte de reposicionament i d'internacionalització de la ciutat a través de la paella".

En aquesta línia, el secretari autonòmic ha destacat que "és un encert d'estratègia de posicionament, és una font incombustible de generar expectatives i promoció".

Així mateix, ha assenyalat que "la paella va deixar de ser un element gastronòmic, encara que ho és, per a convertir-se en una notícia identitària, d'autenticitat, una metàfora d'un estil de vida que va més enllà de menjar i significa paisatge, producte i carisma".

Segons ha recordat Francesc Colomer, "és el segon any que se celebra el Dia Mundial de la Paella i hi ha voluntat perquè el mateix dia, en tot el món, es done a conéixer el que significa la paella i el que és la societat valenciana".

Programació prevista 'World Paella Day' 2019

Turisme Comunitat Valenciana, a través de la Xarxa GastroTurística CV i la marca L'Exquisit Mediterrani, promou el posicionament internacional de la gastronomia participant en el programa del 'World Paella Day' 2019, el pròxim 20 de setembre, amb accions tant en l'acte central que tindrà lloc a la ciutat de València ?amb una demostració gastronòmica, o 'showcooking', de paelles i arrossos de tota la geografia valenciana? com en la promoció internacional i els canals socials de promoció turística.

Així mateix, Turisme Comunitat Valenciana participa en la taula de personal expert per a la protecció de la paella com a patrimoni cultural immaterial mundial de la Unesco, promoguda per l'Ajuntament de València.

En concret, el programa de promoció de WPD 2019, té, entre les accions destacades, l'esdeveniment central a la plaça de l'Ajuntament de València i diversos esdeveniments nacionals i internacionals.

Amb la lectura d'una declaració institucional a càrrec de totes les entitats públiques i privades que hi participen, donarà inici el programa d'actes dirigit a la ciutadania i als mitjans de comunicació, amb demostracions i degustacions culinàries, música en directe i animacions audiovisuals, per a reivindicar i difondre el valor de la paella com a element identitari de referència internacional.

Turisme CV ha programat un 'showcooking' de promoció turística amb la paella, i diverses maneres d'elaborar l'arròs, com a protagonista. S'hi exhibiran 14 paelles i arrossos, plats fets simultàniament per prestigiosos cuiners procedents de València, Alacant i Castelló.

El CdT de València se sumarà també a aquest acte amb l'alumnat d'hostaleria i turisme que, sota la direcció del mestre arrosser Juan Carlos Galbis, elaboraran una de les paelles tradicionals i faran pràctiques junt amb la resta de cuiners participants.

D'altra banda, amb caràcter previ a l'inici del programa d'activitats a la plaça, Turisme CV ha programat un esdeveniment cultural al Teatre Rialto, una taula redona que agafa el títol de l'obra teatral de Juan Montañés (Xipell), 'El concili de l'arròs', basada en una proposició debatuda en les Corts l'any 1987, amb la qual es pretén convidar al debat i la reflexió sobre la paella com a element cultural i identitari, i el valor de la preservació i la promoció d'aquesta.

A més d'aquesta celebració central, altres ciutats espanyoles i de tot el planeta s'hi sumaran per a promocionar la gastronomia valenciana en tot el món, i es comptarà amb la col·laboració de Turespaña, així com la implicació en les celebracions d'empreses i professionals valencians ambaixadors de la seua cuina a l'exterior.

Així, es commemorarà el Dia Mundial de la Paella en diverses ciutats entre les quals destaquen Nova York i Tòquio, passant per Londres, Milà, Rotterdam, París, Moscou o Zuric, que desenvoluparan accions dirigides al públic i als mitjans de comunicació amb degustacions de paella; i Quito, en el marc de la celebració de la Festa de la Verema, organitzarà un concurs de paella.

Així mateix, es durà a terme una intensa campanya en línia de promoció de València i la Comunitat Valenciana com a destinació turística gastronòmica. En aquest sentit, s'ha elaborat un manual de participació per a la difusió de la marca pròpia del 'World Paella Day' i l'etiqueta #WorldPaellaDay, a fi de compartir informació en temps real del desenvolupament de l'esdeveniment en tot el món, que es podrà seguir en la pantalla gegant que s'instal·larà a la plaça de l'Ajuntament.

A més, Singapur farà una acció específica de promoció en línia; i a Lisboa, en col·laboració amb Turisme CV, s'ha programat una campanya en Facebook per a promocionar durant una setmana la gastronomia de la Comunitat Valenciana de manera monogràfica.

També a Lisboa, i impulsat per Turisme CV i Conhostur, es farà una promoció gastronòmica que tindrà com a eix la paella dirigida a prescriptors, agents i mitjans de comunicació de la ciutat de Cascais.

En l'àmbit nacional, cal destacar les campanyes especials de promoció dels restaurants valencians que es duran a terme a l'aeroport de València, a l'estació de l'AVE Joaquín Sorolla o a l'estació d'Atocha, així com la participació d'entitats esportives de rellevància i altres agents socials.

Està prevista també la participació de restaurants de la ciutat de València per mitjà de l'acció 'Comparteix la paella', impulsada per Conhostur, que oferiran en les cartes del restaurant una promoció especial del plat.

Així mateix, es treballarà amb 'Atrápalo' per a promocionar en els canals que té València i la Comunitat Valenciana com a destinació gastronòmica, als restaurants que ofereixen menús especials amb motiu del 'World Paella Day', amb un concurs especial que tindrà com a premi una visita a València.

Turisme Comunitat Valenciana, a través de les oficines de la Xarxa Tourist Info, difondrà el manual de participació en la celebració del WPD2019 entre les destinacions turístiques per a convidar-les a sumar-s'hi. En concret l'Alfàs del Pi ha confirmat ja la participació mitjançant una acció dirigida a les diverses comunitats internacionals de residents (el 52 % de la població d'aquesta localitat, que inclou 104 nacionalitats) en un concurs de paella organitzat per les regidories de Turisme i Residents.

Arxius relacionats