Nota de prensa

Turisme Comunitat Valenciana intensifica actuacions promocionals a Londres per a pal·liar els efectes del Brexit en el sector turístic valencià

08/10/2019
Turisme Comunitat Valenciana intensifica actuacions promocionals a Londres per a pal·liar els efectes del Brexit en el sector turístic valencià

- Herick Campos ha explicat que la Generalitat treballa en el disseny d'una campanya al Regne Unit que mostre que la Comunitat Valenciana continua sent un territori hospitalari
- En la reunió s'han traçat les línies d'actuació davant de la desconnexió britànica de la Unió Europea



El Brexit ha centrat la Comissió de Turisme de la Cambra de Comerç d'Alacant, celebrada al CdT alacantí, en què ha participat, per primera vegada, el director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos.

En la reunió s'han traçat les línies d'actuació davant de la desconnexió britànica de la Unió Europea amb l'objectiu d'assegurar l'estabilitat dels residents, controlar el tema sanitari, les taxes aeroportuàries i la connectivitat aèria amb Regne Unit.

El director ha insistit en la cogestió de la crisi de Turisme Comunitat Valenciana amb el sector, empresaris i, en aquest cas, amb la cambra de comerç alacantina, "tot per a pal·liar els efectes del Brexit".

Campos ha destacat, a més, que "des de Turisme Comunitat Valenciana ja estem treballant amb Costa Blanca i Visit Benidorm en el disseny d'una campanya específica que mostre que continuem sent un territori amic i segur".

"De fet -ha postil·lat el director general-, hem acordat intensificar les nostres actuacions a Londres, tant en la World Travel Market com amb l'organització d'un acte promocional de la Generalitat el pròxim 3 de desembre a les cambres de comerç de la Comunitat Valenciana".

Pel que fa als efectes del Brexit fins al moment, Campos ha explicat que la baixada del mercat britànic ha sigut simbòlica i s'ha compensat amb pujades del mercat nacional i del portugués, entre altres.

Per a Herick Campos, la lliura és un factor fonamental en aquest procés, "però, com que no podem controlar-la, el que estem fent és anticipar-nos-hi per a quan arribe el moment tindre les respostes adequades".


"El nostre treball, per a acabar amb la incertesa, passa ara per la promoció, la diversificació, seguir les línies marcades pel decret aprovat pel Govern d'Espanya, que donarà cobertura amb acords bilaterals, així com adoptar les mesures preses per la Unió Europea", ha dit Campos.

En aquest sentit, ha recordat que la major part dels turistes que visiten la Comunitat Valenciana venen a la Costa Blanca, i d'aquests, quasi el 85 % a Benidorm. "És, a més, un mercat desestacionalitzador, ja que el 30 % ens visita a l'estiu i més d'un 45 % a l'hivern".

Campos ha conclòs que "amb acord o sense, els anglesos volen continuar venint a la Costa Blanca i a Benidorm, per la nostra qualitat i la seua relació amb el preu, i nosaltres hem de facilitar la seua arribada a un territori hospitalari com el nostre".

Arxius relacionats