Nota de prensa

El director general de Turisme destaca la contribució del sector del càmping a la desestacionalització

14/02/2020
El director general de Turisme destaca la contribució del sector del càmping a la desestacionalització

- El Certamen Caravaning, que té lloc aquests dies a Alacant, constitueix una mostra única on s'exposen les novetats del sector
- Campos ha explicat que les pernoctacions de persones estrangeres als càmpings a la Comunitat han augmentat un 1,7 % respecte a l'any anterior



El director general de Turisme, Herick Campos, ha destacat en la inauguració del Certamen Caravaning en la Institució Firal Alacantina (IFA) la importància que té per a Turisme Comunitat Valenciana el sector del càmping. En aquest sentit, ha apuntat que "cal tindre en compte que és un allotjament amb capacitat per a mantindre bons nivells d'ocupació durant tot l'any".

Campos ha explicat que el sector ha anat creixent en els últims anys, "la qual cosa significa que, d'una banda, contribueix a la desestacionalització i, per tant, ajuda al conjunt de províncies de la Comunitat Valenciana, especialment a la destinació Costa Blanca, i, d'altra banda, ajuda al manteniment de l'ocupació".

La Comunitat Valenciana compta amb una oferta de 71.745 places en càmpings, el 42,4 % de la qual correspon a la província d'Alacant, un 29,8 % a la de Castelló i un 27,8 % a la de València.

Quant a la demanda, les dades de l'Enquesta d'ocupació en càmpings de l'INE, pel que fa a l'acumulat el desembre 2019, indiquen que la Comunitat Valenciana és la segona destinació d'Espanya en nombre de pernoctacions totals en càmpings.

En aquest sentit, Herick Campos ha explicat que 2019 ha sigut un bon any per al sector. "De fet, les pernoctacions d'estrangers han augmentat un 1,7 % respecte a l'any anterior", ha puntualitzat.

Pel que fa a la col·laboració amb el sector del càmping, Campos ha destacat el conveni de Turisme amb l'Associació de Càmpings de la Comunitat Valenciana que "en 2019 va ser de 100.000 euros, xifra que enguany també s'ha inclòs en els pressupostos de la Generalitat per a donar suport a campanyes de promoció nacionals i internacionals".

Sobre el paper de la Institució Firal Alacantina (IFA), el director general n'ha destacat la capacitat per a atraure i exposar el millor de molts serveis turístics i allotjaments. "És una realitat que IFA és una plataforma turística d'importància vital", ha assegurat, i "hem duplicat la nostra col·laboració amb aquesta, que l'any passat va ser de 60.000 euros i enguany és de 120.000 euros".

Aquesta fira monogràfica del caravàning, la segona més important d'Espanya, té lloc durant dos caps de setmana consecutius. El primer, aquest, del 14 al 16, i el segon del 21 al 23 de febrer.

L'edició anterior va tindre 11.000 assistents i 30 expositors. Enguany compta amb la participació de 40 expositors amb més de 400 vehicles entre autocaravanes, caravanes, mòduls residencials, habitatges mòbils, a més d'altres elements d'oci i temps lliure.

La fira constitueix una mostra única en la qual s'exposen les novetats del sector, els últims models de diverses firmes i marques de gamma mitjana i alta, una enorme varietat de caravanes, autocaravanes, 'mobile homes' i remolcs.

A més del director general de Turisme, Herick Campos, han assistit a la inauguració del Certamen Caravaning el secretari autonòmic de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Iván Castañón; la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Rosa Ana Seguí; el president d'IFA, José Luis Gisbert Valls; el president del Certamen Caravaning, José Cruz Cuerva; la directora general d'IFA, Esther Guilabert, i la regidora d'Elx, Eva María Crisol.

Arxius relacionats