Nota de prensa

Turisme presenta el model de gestió de festivals en la XXa assemblea general de l'Associació de Promotors Musicals

20/02/2020
Turisme presenta el model de gestió de festivals en la XXa assemblea general de l"Associació de Promotors Musicals

- El secretari autonòmic de Turisme participa a Barcelona en la taula redona 'Turisme i sostenibilitat en la indústria de la música en directe'
- Colomer: "Hem vingut per a fer valdre la gestió d'esdeveniments musicals que fem a la Comunitat""



Turisme Comunitat Valenciana ha presentat el seu model de gestió de festivals musicals en la XXa assemblea general de l'Associació de Promotors Musicals (APM).

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha participat en la taula redona 'Turisme i sostenibilitat en la indústria de la música en directe' junt amb el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, i el director de l'Agència Gallega de les Indústries Culturals, Jacobo Sutil.

Francesc Colomer ha assenyalat que "hem participat en aquesta taula redona per a fer valdre la concepció i la gestió dels festivals musicals que fem a la Comunitat Valenciana" i que l'objectiu "és compartir experiències i reptes de futur amb els professionals del sector i amb altres comunitats autònomes".

Colomer ha recordat que en 2018 "vam aprovar la nova llei de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, en la qual els festivals musicals es consideren un producte turístic de primer ordre, com també altres conceptes vinculats a l'ètica, l'hospitalitat, la sostenibilitat i l'oci".

També ha assenyalat que "hem sigut pioners a legislar en clau de codi ètic i a elevar la música a bandera de primer nivell" i hi ha afegit que "sabíem el que era un bé d'interés cultural i una festa d'interés turístic, però no hi havia protecció per als festivals entesos com un recurs musical de primer ordre", al mateix temps, ha recalcat que "una llei senyalitza els camins de les transformacions".

Per a Colomer, "la música com a producte turístic és l'àmbit que millor reconcilia el PIB i el FIB, entés com la felicitat interior bruta" i ha recalcat que "hi ha moltes dades que avalen i confirmen el paper dels festivals en una marca turística".

A més, ha destacat que per a la Generalitat els festivals musicals "són també un element diferencial que connecta amb la nostra identitat, a més de ser una incubadora de futurs turistes". En aquest sentit, ha insistit en el fet que "un milió de visitants a l'any significa grans possibilitats de futur".

El responsable de Turisme s'ha referit al treball que es du a terme des de la Comunitat Valenciana per a impulsar els festivals musicals i ha insistit en el fet que "promocionem la música amb els actors musicals directes, que ja formen part de l'ecosistema de gestió i decisió de la nostra política turística".

Així mateix, ha comentat que "s'acaba de crear una associació de grans festivals, amb la qual treballarem en festivals, i també estem treballant per a aplicar les noves tecnologies i la intel·ligència turística als festivals per a fer-los més sostenibles i segurs".

Colomer ha recordat que des de la Generalitat s'han impulsat les marques turístiques Mediterranew Musix i Mediterranew Fest, que reconeixen i filtren aquells festivals musicals que demostren estar qualificats i que compleixen paràmetres de legalitat i sostenibilitat.

Finalment, ha advocat per "treballar junts, tant administracions com sector professional, per a impulsar productes turístics que contribuïsquen a qualificar i a valorar la nostra oferta turística i cultural".

Arxius relacionats