Nota de prensa

Turisme Comunitat Valenciana presenta el Pla de màrqueting turístic post-COVID-19 a les marques turístiques

19/05/2020

- Colomer recalca que "la seguretat, l'hospitalitat i la sostenibilitat configuren la targeta de presentació del que serà la destinació Comunitat Valenciana"
- El Pla, amb un pressupost de 16.200.000 euros, es basarà "en la seguretat com a premissa i la sostenibilitat com a valor", segons Colomer



El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat a les sis marques turístiques de la Comunitat Valenciana el Pla de màrqueting turístic post-COVID-19 que ha elaborat Turisme Comunitat Valenciana.

Així, ha explicat que "aquest pla es redacta en un nou escenari totalment diferent del que teníem a l'inici d'any, quan vam redactar i començar a executar el Pla de màrqueting per a 2020, ja que la pandèmia de la COVID-19 ha transformat el nostre plantejament inicial".

Per a Colomer, "és fonamental tindre la flexibilitat per a redimensionar la nostra estratègia en clau d'escenaris, de mercats, de producte, analitzant dades per a generar valor, amb l'escolta activa en xarxes socials i amb les noves tecnologies per a advertir les tendències, la disposició dels mercats, el que s'opina entorn de les nostres destinacions i així anar ajustant la proposta de màrqueting més valuosa".

Per això, ha recalcat que "la seguretat serà, sens dubte, un dels nostres atributs de marca que, sumat a l'hospitalitat i la sostenibilitat, configura la targeta de presentació del que serà la destinació Comunitat Valenciana".

Colomer ha insistit en el fet que "una promoció en línia d'estil emocional, perquè la gent reconnecte amb allò que l'ha fet feliç de la Comunitat Valenciana, serà un eix central en la nostra proposta del Pla per a motivar a tornar-hi".

"El nostre objectiu hui és posar en comú aquest pla amb les marques turístiques per a tindre la certesa que s'adapta a objectius comuns de la Comunitat Valenciana i assolir el millor pla dels possibles per al sector turístic", ha assegurat.

Mediterrani en viu, segur i sostenible


El nou pla de màrqueting, amb un pressupost de 16.200.000 euros, es basarà "en la seguretat com a premissa i la sostenibilitat com a valor", segons Colomer, per a mostrar la Comunitat Valenciana com una destinació sostenible que "aposta per experiències saludables, socialment responsables o que minimitzen els impactes sobre el medi ambient i la cultura del territori, com una destinació de referència per a turistes preocupats per la sostenibilitat del planeta".

El Pla preveu la col·laboració amb marques, destinacions i empreses turístiques de la Comunitat i crearà una mesa de coordinació per a la comunicació i la promoció de la destinació, així com formació mitjançant seminaris web per a informar les empreses sobre l'evolució de cada mercat i producte turístic.

En aquest sentit, Turisme Comunitat Valenciana comptarà amb informes propis amb vigilància de reserves a 3 i 6 mesos i escolta activa en línia.

El Pla diferencia objectius i accions en quatre possibles escenaris diferents:

· Escenari previ (fins a juny)

S'inicia el desconfinament i s'obri la circulació entre comunitats autònomes. En aquest moment, Turisme Comunitat Valenciana iniciarà la comunicació en el mercat nacional per a reforçar la imatge de la Comunitat com a destinació segura, llançarà un nou portal d'informació turística i posarà en marxa un pla de contingència en les oficines Tourist Info, entre altres mesures.

· Escenari d'obertura del mercat nacional (juliol-setembre)
Es permet viatjar per Espanya i es preveuen estades més curtes del que és habitual i viatges, principalment, amb cotxe. Davant d'un escenari amb turistes ja en la destinació, es reforçaran els missatges de consum segur i prevenció, a més de mantindre la promoció nacional amb presentacions en línia a operadors nacionals.

· Escenari d'obertura del mercat europeu (octubre 2020-març 2021)
Es preveu que la demanda nacional mantinga l'interés per viatjar en els ponts d'octubre, novembre i desembre i es concrete i active inicialment la mobilitat entre països europeus.
En aquest moment es planteja, entre altres accions, la comunicació en els mercats internacionals més pròxims i la realització en línia de presentacions de destinació a operadors internacionals. En tot cas, es remarca la possibilitat d'adaptació depenent de les fases d'obertura que es vagen produint.

· Escenari d'obertura de mercats de radi mitjà i llarg (a partir d'abril 2021)
Es preveu que continue la reactivació de la demanda internacional a Europa i s'inicie el moviment des de destinacions més llunyanes. En aquest escenari, el Pla preveu activar la promoció en aquests mercats de radi mitjà i llarg i reactivar l'agenda nacional i internacional de fires i presentacions presencials.

Objectius del Pla de màrqueting turístic post-COVID-19

Turisme Comunitat Valenciana segueix objectius diferents amb el Pla, com ara minimitzar els efectes negatius produïts per la COVID-19 en el sector turístic de la Comunitat Valenciana i reforçar la imatge de destinació segura en COVID-19, com a base per a generar confiança en el mercat turístic nacional i internacional.

A més, pretén generar confiança en el sector empresarial local i actuar de manera activa en matèria de comunicació. També té com a objectiu analitzar les dades d'evolució de la demanda internacional i les projeccions vinculades al post-COVID-19.

Així mateix, es continua traslladant al mercat nacional i internacional la imatge de la Comunitat Valenciana com una destinació sostenible, que aposta per experiències saludables, socialment responsables o que minimitzen els impactes sobre el medi ambient i la cultura del territori, alhora que contribueixen a generar ingressos i ocupació en la població i en la regió.

Un altre dels objectius és reforçar l'hospitalitat com a valor competitiu i diferencial de la Comunitat Valenciana, com una de les premisses associades al procés post-COVID-19.

Finalment, el Pla de màrqueting turístic post-COVID-19 pretén refermar la imatge de la Comunitat en els mercats internacionals davant de l'escenari 2021.

Més informació: consulteu ací.

Arxius relacionats